dimecres, 4 de novembre del 2009

SEMINARI 28-10-09

El seminari del passat 28 d'octubre va començar com cada dia, amb una petita lectura. Aquesta vegada li va tocar a la nostra companya Cristina. La veritat és que ho va fer bastant bé, ja que va marcar les pauses i els punts allà a on calia, així com els canvis d'entonació adequats. Va ser interessant el fragment tractat.
Seguidament van donar pas a la Laura i l'Helena per tractar les notícies educatives de la setmana. Van escollir un article publicat al diari "20 minutos" el dijous 22 d'octubre titulat: El 42% de los chicos de 15 han repetido algún curso. Els aspectes més destacats d'aquest article i que vam comentar a classe van ser els següents:
- El sistema educatiu haurà de millorar, ja que l'educació en l'actualitat no està bé. Disposem d'un mal sistema educatiu, el qual provoca la desmotivació de l'alumnat.
- També es va tractar el tema del cannabis, a on els nens de 14 anys ja s'inicien en aquesta pràctica cada vegada més habitual i perillosa.
- Recordo que al llegir el text, em va sorprendre o no vaig saber interpretar bé la següent frase: "Guaita reclama que en el próximo pacto estatal sobre educación se flexibilice la ESO para afrontar la desmotivación que sufren muchos alumnos al ser obligados a seguir un itinerario muy rígido". No estic d'acord amb Guaita, ja que no crec que sigui qüestió de "flexibilitzar" encara més els estudis, sinó que es podrien donar altres alternatives mantenint (allò positiu) i millorant tots aquells aspectes necessaris com ara la motivació als alumnes a estudiar allò que els hi interessa i crear noves especialitats d'estudis o implantar-les en edats més properes. Si l'educació d'avui en dia està com està, crec que el que menys necessita és el que proposen. A l'escola es va principalment a estudiar i aprendre, aspectes necessaris per adquirir un coneixement global i uns mínims culturals.
Davant d'aquesta realitat educativa, ha d'haver una intervenció no solament per part de l'escola (canviant la metodologia, incentivar la motivació...) sinó també per part de les famílies i moltes vegades el que menys fan és ajudar...
Una altra pregunta que es va llençar en l'aire va ser el per què en certes regions d'Espanya com ara Andalusia es dóna un elevat nombre de repetidors. Potser pel clima? pel caràcter que tenen..? Quan trobi la resposta la publicaré..
Seguidament, vam parlar sobre el llibre llegit individualment "Va de mestres". Vam tractar temes com ara la importància de la felicitat, els sentiments dels mestres, allò que no s'ha de fer com a mestre, la relació de la família, la importància del diàleg, el respecte i el saber escoltar a l'alumne, les noves tecnologies, la relació entre societat-escola-família, la vocació-professió, la importància del joc, l'estimulació i la seguretat en un mateix i l'autoestima... Amb tots aquests temes vam concluir la sessió afegint alguns dels trets característics que ha de tenir un bon mestre. Com ara:
- Tenir un bon sentit de l'humor, ja que no està renyit amb ser exigent o treballador.
- Estar ben format apart d'agradar-te els nens.
- Tenir seguretat davant de l'alumne i no malmetre la imatge de l'alumnat.
- Disposar de l'habilitat de treballar bé en equip.
En definitiva, em va semblar molt interessant aquesta sessió de seminari, ja que vaig aprendre noves coses sobre la figura del mestre i va ser força dinàmic, ja que tothom havia de parlar i donar la seva opinió, creant així nous debats entre la resta de companys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada