dilluns, 16 de novembre del 2009

9 NOVEMBRE

Per equivocació he comentat la sessió del passat 9 de novembre dos vegades... bé, les deixaré perquè quedi constància.
DESCRIPCIÓ

El passat 9 de novembre vam realitzar a la classe de COED les exposicions sobre "Qui és ell/a"?. Els components del petit grup vam penjar les fotografies seleccionades sobre la descripció que haviem fet i les vam colocar per la classe.
A continuació, cada alumne sortia per explicar a la resta el procés que havia seguit per la realització de la descripció d'un company de la classe, a més de comentar el per què de l'elecció d'aquelles fotografies. la duració havia de ser de 2 minuts i el nostre company Rafa es va encarregar de controlar el temps.



APROFUNDIMENT

La descripció és la representació d'alguna cosa amb paraules. L'objectiu és fer veure al lector un objecte, un paisatge, una persona... i fer sentir allò que s'està describint (crear al receptor alguna emoció, sensació...).
La descripció pot ser objectiva (informar sense donar opinió) o subjectiva (es deixa entreveure l'opinió).
En un text descriptiu són molt freqüents els adjectius, els quals han de intentar ser els més representatius d'allò que s'està describint.
La descripció acostuma a ser enumerativa. Els elements d'aquesta enumeració són separats per comes o de la conjunció "i".
A l'hora de descriure s'han de seguir un passos:
a) Observar detalladament allò que es vol descriure.
b) Triar allò més important que el forma.
c) Estructurar i ordenar la informació. Buscar els adjectius més adients.



REFLEXIÓ

D'una banda, crec que aquesta activitat, en general, ha permés conèixer més a un dels nostres companys. En el meu cas, ja ens coneixiem d'abans de començar el grau, però m'ha apropat una mica més a la meva companya Mireia.
D'altre banda, m'ha agradat molt saber com em veien dos companyes de classe i m'han sorprés molt positivament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada