DESCRIPCIÓ
L'anterior 23 d'octubre vam començar la classe escoltant un poema recitat per la professora Lluïsa Cirera titulat "Els Paletes". Seguidament va fer un comentari sobre la importància del blog a l'assignatura i l'estructura que havia de tenir cada intervenció (Descripció-Reflexió-Aprofundiment).
També es va parlar de l'Associació de Xarxa Vives, formada per 20 universitats les quals comparteixen una mateixa llengua i que tenen com a objectiu apropar la recerca a la societat, el desenvolupament i la innovació que duen a terme. Aquesta Xarxa ha creat una competició de quatre dies de durada que per mitjà del debat es van classificant. El 23 d'abril hi havia 13 equips dividits en 2 grups els quals es desenvolupaven en lligues paral.leles. La Universitat de Barcelona i La Universitat Pompeu Fabra van estar les guanyadores dels debats. I ara s'han d'enfrontar entre elles.
Cada equip està format per 5 persones: dos oradors, dos investigadors i un suplent.
Primerament, cada equip disposa de dos torns introductoris de les idees. 5 minuts per cadascú. A continuació disposen de quatre torns successius (dos per cada equip) i l'últim minut està totalment protegit.
Així doncs, en el video vam veure com defensaven les idees de cada grup els universitaris esmentats anteriorment.
APROFUNDIMENT
En aquest debat defensen dos idees:
Universitat de Barcelona: Els components d'aquest grup defensen les següents idees:
- Les condicions d'accés a l'habitatge es poden mantenir, són sostenibles.
- Organització FEANSA: disenyen estratègies per evitar que aquells més desfavorits sense habitatge puguin accedir a tenir-lo.
- El PIB per càpita ha incrementat en els últims anys.
Universitat Pompeu Fabra: En canvi, aquests estudiants defensen el contrari:
- La situació actual d'accés al habitatge és insostenible.
- El col.lectiu immigrant no té els mateixos drets.
- Tipus de interès puja, poder adquisitiu baixa i la inflació puja.
En definitiva, dos idees totalment oposades i molt bé debatudes per tots dos equips. Això és en el què consisteix un debat.
REFLEXIÓ
Aquest video crec que ens ha anat molt bé per tenir una idea de com s'estructura un bon debat i poder fer-ho de la millor manera possible a classe.
L'anterior 23 d'octubre vam començar la classe escoltant un poema recitat per la professora Lluïsa Cirera titulat "Els Paletes". Seguidament va fer un comentari sobre la importància del blog a l'assignatura i l'estructura que havia de tenir cada intervenció (Descripció-Reflexió-Aprofundiment).
També es va parlar de l'Associació de Xarxa Vives, formada per 20 universitats les quals comparteixen una mateixa llengua i que tenen com a objectiu apropar la recerca a la societat, el desenvolupament i la innovació que duen a terme. Aquesta Xarxa ha creat una competició de quatre dies de durada que per mitjà del debat es van classificant. El 23 d'abril hi havia 13 equips dividits en 2 grups els quals es desenvolupaven en lligues paral.leles. La Universitat de Barcelona i La Universitat Pompeu Fabra van estar les guanyadores dels debats. I ara s'han d'enfrontar entre elles.
Cada equip està format per 5 persones: dos oradors, dos investigadors i un suplent.
Primerament, cada equip disposa de dos torns introductoris de les idees. 5 minuts per cadascú. A continuació disposen de quatre torns successius (dos per cada equip) i l'últim minut està totalment protegit.
Així doncs, en el video vam veure com defensaven les idees de cada grup els universitaris esmentats anteriorment.
APROFUNDIMENT
En aquest debat defensen dos idees:
Universitat de Barcelona: Els components d'aquest grup defensen les següents idees:
- Les condicions d'accés a l'habitatge es poden mantenir, són sostenibles.
- Organització FEANSA: disenyen estratègies per evitar que aquells més desfavorits sense habitatge puguin accedir a tenir-lo.
- El PIB per càpita ha incrementat en els últims anys.
Universitat Pompeu Fabra: En canvi, aquests estudiants defensen el contrari:
- La situació actual d'accés al habitatge és insostenible.
- El col.lectiu immigrant no té els mateixos drets.
- Tipus de interès puja, poder adquisitiu baixa i la inflació puja.
En definitiva, dos idees totalment oposades i molt bé debatudes per tots dos equips. Això és en el què consisteix un debat.
REFLEXIÓ
Aquest video crec que ens ha anat molt bé per tenir una idea de com s'estructura un bon debat i poder fer-ho de la millor manera possible a classe.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada