dilluns, 9 de novembre del 2009

6 NOVEMBRE

DESCRIPCIÓ


Ja hem començat amb les recitacions. Cada alumne ha de preparar un text poètic i recita-lo davant dels companys en un temps concret de 2 minuts de duració. Alguna han optat per una poesia i altres per una rondalla o conte.

La resta de companys han de valorar certs aspectes com ara l'entonació, la postura, el control dels nervis... d'entre altres.

AMPLIACIÓ

Per tal de dur a terme una bona recitació, el primer que hem de fer és llegir el poema tantes vegades com calgui per tal d'entèndre'l a la perfecció i saber què vol transmetre l'autor. A continuació ens l'hem d'apendre memoritzant-lo. Un cop arriba el moment de la recitació, hem d'intentar no posar-nos nerviosos, vocalitzar bé i acompanyar-nos de les mans per gesticular i captar l'atenció del públic. Passa el mateix amb el bon ús de les pauses, ja que també les utilitzem per captar l'atenció.

Un poema és art i sentiment. Per tant, això és el que hem de transmetre i ho hem de fer de la millor manera possible, amb una bona entonació i de forma natural.

www.educacion.practicopedia.com

REFLEXIÓ


La recitació poètica pot ser una activitat molt gratificant, però no és fàcil. Els nervis poden jugar-te una mala passada encara que tinguis el poema molt treballat. Alguns dels nostres companys es van quedar en blanc i van haver de tranquilitzar-se i respirar amb profunditat per fer una bona recitació. En canvi, d'altres ho van fer molt bé controlant els nervis a la perfecció i sentint-se segurs de si mateixos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada