dimecres, 9 de desembre del 2009

APRENENTATGE I TIC


A l'aula hem treballat diversos programes amb l'ordinador. Hi ha 4 metàfores que fan referència als diferents papers que pot adoptar l'ordinador:
Metàfora tutorial
Metàfora de construcció
Metàfora de laboratori
Metàfora de la caixa d'eines

En el primer cas, l'ordinador com a tutor, trobem les activitats de JClip. En aquesta web trobem diferents activitats a on l'ordinador fa de mestre, és a dir, l'alumne no necessita al professor per realitzar aquestes activitats. En segon cas, l'ordinador com a alumne, són programes on es donen instruccions a l'ordinador per indicar les tasques que ha de realitzar. Són exemples, tots aquells jocs, que tenen la mateixa finalitat que el Winlogo, és a dir, provocar que la figura, mitjançant les pautes que donem, realitzi allò que desitgem. En tercer lloc, l'ordinador com a simulador, el programa permet descobrir, interactuar... és el famòs joc anomenat Farm Ville. Consisteix en portar una granja, cuidar-la, conrear-la... en definitiva, es tracta de realitzar totes aquelles tasques necessàries d'una granja, sense tenir-la present. Per últim, l'ordinador com a eina permet un aprenentatge per part de l'alumne amb l'ús de l'ordinador. Un exemple de material necessari pel recolzament d'aquest, seria el programa Word o el CMaptools. Gràcies a aquests programes, els alumnes poden treballar i inclús estudiar.
En definitiva, hem exposat les funcions que un ordinador pot arribat a assolir, així com exemples dels programes que s'ajustarien a les diferents funcions esmentades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada